Dersin Adı | Maliyet Muhasebesine Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMVD 226 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin; maliyet hesaplarının temel ilke ve kavramlarını öğrenmesi amaçlanır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; üretimde maliyet kavramı, harcama-gider-maliyet ilişkileri, üretim maliyetini oluşturan giderler ve maliyetlendirme yöntemleri konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Kavramlar ve Tanımlar (Üretim kavramının tanımı, üretim faaliyetleri, üretim faktörleri, işletmenin tanımı ve çeşitleri, ekonomik mal) | Ders Notları |
2 | Mimari mekânda ölçü almak, kroki çizimi, mimari elemanların krokide gösterilmesi ve ölçülendirme yapılması | Ali GÜRTEKİN, Mehmet OĞUZ, Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Devlet Kitapları Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2002. sf: 3-15 |
3 | Malzeme listesi çıkarma, malzeme listesi hesaplamaları, malzeme ölçüleri ve malzeme listeleri | Ali GÜRTEKİN, Mehmet OĞUZ, Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Devlet Kitapları Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2002. sf: 3-15 |
4 | Satılan malın maliyetinin hesabı ve gelir tablosunun oluşturulması, sayısal örneklerle açıklanması | Ali GÜRTEKİN, Mehmet OĞUZ, Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Devlet Kitapları Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2002. sf: 15-20 |
5 | Piyasa araştırması yapma ve maliyet hesaplamaya giriş | Ali GÜRTEKİN, Mehmet OĞUZ, Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Devlet Kitapları Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2002. sf: 20-32 |
6 | Maliyet hesabını oluşturan unsurlar( Malzeme, İşçilik giderleri ücretlendirme sistemi ve genel giderler) | Ali GÜRTEKİN, Mehmet OĞUZ, Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Devlet Kitapları Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2002. sf: 32-36 |
7 | Fire Hesapları ve Malzemeye uygun fire oranları | Ali GÜRTEKİN, Mehmet OĞUZ, Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Devlet Kitapları Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2002. sf: 36-48 |
8 | Genel Şartnameler ve Teknik Şartnameler | Ali GÜRTEKİN, Mehmet OĞUZ, Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Devlet Kitapları Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2002. sf: 49-53 |
9 | ARA SINAV | ARA SINAV |
10 | Standart ve kalite | Ali GÜRTEKİN, Mehmet OĞUZ, Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Devlet Kitapları Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2002. sf: 54-57 |
11 | Sevke hazırlama, ambalaj ve etiketleme | Ali GÜRTEKİN, Mehmet OĞUZ, Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Devlet Kitapları Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2002. sf: 57-62 |
12 | Ambalaj, ambalaj çeşitleri ve kullanılan gereçler | Ali GÜRTEKİN, Mehmet OĞUZ, Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Devlet Kitapları Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2002. sf: 62-69 |
13 | Gider Dağıtım Yöntemlerinin Sayısal Örneklerle Açıklanması | Ali GÜRTEKİN, Mehmet OĞUZ, Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Devlet Kitapları Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2002. sf: 69-78 |
14 | Maliyetlendirme yöntemleri (Sipariş Maliyet Yöntemi ve Safha Maliyet Yöntemi) | Ali GÜRTEKİN, Mehmet OĞUZ, Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Devlet Kitapları Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2002. sf: 78-85 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | FİNAL | FİNAL |
Ders Kitabı | A. Gürtekin, M. Oğuz, Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Devlet Kitapları Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2002.l. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Türker A. ve Akesen A., 2009, Maliyet Muhasebesi. İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınlarından No:4783/491, İstanbul. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 123 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | X | ||||
2 | İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir. | X | ||||
3 | Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir. | |||||
4 | İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
5 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir. | |||||
6 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir. | |||||
7 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest